AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap
En son konular
» KOCAELİ BİRLİKSPOR : 0 BANDIRMASPOR : 1
tarafından DENİZEVİ Paz Şub. 01 2015, 02:46

» BANDIRMASPOR: 3 ALTAY: 0
tarafından DENİZEVİ C.tesi Ara. 20 2014, 06:30

» VakıfBank ISTANBUL - RC CANNES Canlı İzle
tarafından DENİZEVİ Perş. Ara. 11 2014, 08:26

» 2.LiG KIRMIZI GRUP PUAN DURUMU ve MAÇ SONUÇLARI
tarafından DENİZEVİ Paz Ara. 07 2014, 19:09

» HATAYSPOR : 3 BANDIRMASPOR : 3
tarafından DENİZEVİ Paz Ara. 07 2014, 18:29

» İNEGÖLSPOR :0 BANDIRMASPOR : 1
tarafından DENİZEVİ Paz Kas. 23 2014, 10:38

» CANLI MAÇ İZLE
tarafından DENİZEVİ Perş. Kas. 20 2014, 05:23

» Video ve Film Altyazılarına Nota-Melodi İşareti Ekleme Kodu
tarafından DENİZEVİ Ptsi Nis. 15 2013, 03:21

» Erkek Sesini Kadın Sesine Dönüştürebilirsiniz ?
tarafından japon0683 Çarş. Ekim 10 2012, 07:46

» Avira Antivirus Premium 2013 - (Bence Dünyanın En İyisi)
tarafından DENİZEVİ Salı Ekim 02 2012, 20:39


Paylaş | 
 

 Uyku Bozuklukları

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
ebrar
Üsteğmen
Üsteğmen
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 162
Yaş : 48
Nerden : Türkiye
İş/Hobiler : ev hanımı.çocuklarımla kaliteli zaman geçirmek
ÜLKESİ :
Tecrübe Puanı : 283
Teşekkür : 3
Kayıt tarihi : 09/01/09

MesajKonu: Uyku Bozuklukları   Ptsi Mart 16 2009, 13:27

Uyku kimilerine göre vücudun kendini dış dünyaya kapatıp dinlenmeye çekildiği bir durum kimilerine göreyse ertesi güne hazırlanmak için büyük hazırlıkların yapıldığı bir süreçtir. Değişmeyen tek şeyse deliksiz bir uykunun ne kadar güzel olduğudur. Fakat çoğu zaman insanların uyku düzeni yaşadıkları bazı sıkıntılar karşısında geçici bozulabilir.

Bu bozuklukları genel olarak iki gruba ayırabiliriz:



A- Dissomniya: Uykunun miktarı, niceliği ve zamanlamasında bozukluk (uykusuzluk, aşırı uyku vb.)

B- Parasomniya: Uykuda anormal bir durumun ortaya çıkması ( kabuslar, uyurgezerlik gibi.



DISSOMNIYALAR

Uykusuzluk (Insomniya)

Bu bozuklukta birey uykuya dalmakta güçlük çekmekte, sık sık uyanmakta veya yeterli olarak uyusa da sabah kalktığında kendini dinlenmiş hissetmemektedir. Eğer birey bu sıkıntıları en az bir aydan beri yaşıyorsa mutlaka bir doktora başvurmalıdır.

Aşırı Uyku (Hipersomniya)

Bu bozuklukta ise birey geceleri normal uykusunu alsa da gün içinde sürekli uykuludur. Günlük aktiviteleri devam ederken o sürekli uyumak ister ( işyerinde, araba kullanırken, toplantılarda…). Bu istek kişinin normal hayatını etkileme başlar.


PARASOMNILER

uyku ya da uyku-uyanıklık arasındaki geçiş sırasında oluşan, anormal olayları kapsayan bir bozukluktur. Bu dönemde diş gıcırdatma, konuşma, yürüme, istemli kontrol olmaksızın idrar ve dıskı yapma gibi eylemler ortaya çıktığı takdirde bu durum parasomni olarak değerlendirilir. Bu durumlar genellikle çocukluk ve ergenlik döneminde görülür. Bu grupta yer alan temel bozukluklar kabus bozukluğu, uyku terörü ve uyurgezerliktir.

Kabus Bozukluğu

Kişinin rüyasında gördüğü kabuslar haftada birkaç kez oluyorsa bu durum normal olarak algılanmamalıdır. Kişi uyandıktan sonra tekrar uyumaktan korkar. Çocukluk çağında geçicidir, yetişkinlikte ise sürekli devam eden bir hal alır.

Uyku Terörü

Uykunun ilk saatlerinde birey ani bir şekilde korku ile haykırarak uyanır. Kişi uyandığında korku ve panik içindedir, ne olduğunu anlayamaz. Bu herkesin başına gelebilir bu durumun hastalık olarak tanımlanabilmesi için kişinin günlük hayatını etkilemeye başlaması gerekmektedir. Genellikle 4–12 yas arasındaki çocuklarda baslar.

Uyurgezerlik

Genellikle çocuklarda görülen bu hastalık, uykunun ilk saatlerinde kişinin kalkıp oturması, evde dolaşması, tekrarlayan hareketler yapması vb. şeklinde belirtilebilir. Kişi bu esnada çevresindekilerle iletişim de kurabilir ama tüm bunları yaparken uyanık değildir.

UYKU BOZUKLUKLARININ TEDAVİSİ

Öncelikle uyku bozukluğuna sebep olan şeyin bir hastalık ya da kullanılan bir madde olup olmadığı anlaşılmalıdır. Eğer böyle bir şey varsa öncelikle bunların giderilmesi gerekmektedir.

Uykusuzluk konusundaysa hepimizin bildiği birkaç basit yöntemle bu şikâyetimizden kurtulabiliriz. Akşamları ağır yemeklerden uzak durabiliriz, gün içinde kullandığımız sigara, alkol, kahve, çay ve kolalı içeceklere bir sınırlama getirebiliriz. Gün içinde ya da yatmadan önce rahatlamak için hafif egzersizler yapabilirsiniz. Yatış ve kalkış saatlerimize dikkat edebilir ve yatağınızı uyumak için kullanabilirsiniz. Yatağa yatıp uyuyamayınca kendinizi fazla zorlamayın, ılık bir duş alıp bir bu şekilde uzanmayı deneyin.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.gdmforum.com
 
Uyku Bozuklukları
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: ÖZEL BÖLÜMLER :: SAĞLIK-
Buraya geçin: